دمپر صنعتی

دمپر صنعتی

دمپر صنعتی در اصل نوعی ورق فلزی با همان دریچه است که با باز و بسته شدن می تواند هوای عبوری از کانال ها و مجاری را تنظیم کند.

با نصب و تنظیم این تجهیزات تهویه می توان با ارسال جریان هوای گرم یا سرد به نقاط مختلف محیط، دمای محیط را کنترل کرد.

با تنظیم این دمپرها، می توانید میزان هوای ورودی به هر اتاق یا هر جای دیگری در محیط مورد نظر خود را افزایش یا کاهش دهید. همچنین می توانید از تیغه های دمپر برای تغییر جهت جریان هوا استفاده کنید.

شرکت صنعتی الوفلاشینگ تولید کننده دمپر ساختمانی و دمپر صنعتی در ابعاد و کاربردهای مختلف می باشد.

دمپر صنعتی چیست؟

دمپر صنعتی صفحه ای فلزی است که جریان هوا را از طریق دودکش، تهویه مطبوع یا سایر تجهیزات مربوط به هوا تنظیم یا متوقف می کند.

امکان باز و بسته شدن و همچنین کنترل میزان جریان هوا توسط دمپرها وجود دارد. همچنین با تنظیم تیغه های دمپر امکان تغییر جهت هوا وجود دارد.

تیغه های دمپر را می توان به صورت مکانیکی یا دستی تعمیر کرد. این دستگاه در قسمتی از کانال های ورودی یا خروجی نصب خواهد شد.

دمپر صنعتیقیمت دمپر صنعتی

قیمت دمپر صنعتی همانند کالاهای سفارشی می باشد که می تواند بسیار متغیر باشد. مثلا دمپرها و موتورهای اتوماتیک قیمت بالاتری نسبت به دستی خواهند داشت.

همچنین عواملی مانند ابعاد، نوع کاربرد، جنس بدنه، رنگ و تعداد عوامل موثر بر قیمت نهایی دمپر وجود خواهد داشت.

جدای از آن به دلیل نوسانات قیمت مواد اولیه نمی توان میزان دقیق تری از قیمت دمپرها را تعیین کرد. برای تعیین قیمت و مشاوره رایگان و مشاهده شرایط فروش دمپر می توانید با شماره های الوفلاشینگ تماس بگیرید.

دمپر صنعتیانواع دمپر صنعتی

بسته به نوع فضا و نوع کاربرد، انواع مختلفی از این گونه تجهیزات استفاده می شود. در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از دمپرهای سنگین با طراحی ویژه استفاده می شود.

در داخل تونل های زیرزمینی مانند مترو و حتی معادن، تهویه مطبوع و کنترل دود در شرایط اضطراری مانند آتش سوزی حیاتی است.

در این محیط های خاص از دمپرهای ضد حریق و آب بند مخصوص هوا استفاده می شود.

دمپر ضد حریق

این نوع دمپرها که واقعا کاربردی هستند برای کنترل یا مهار آتش استفاده می شوند و برای اطفاء حریق استفاده می شوند. در واقع دمپر آتش از ورود دود به قسمت های دیگر جلوگیری می کند.

در این نوع دمپرها، تیغه ها توسط سوپاپ ها کنترل می شوند و از آلیاژ خاصی ساخته می شوند.

این نوع دمپرها بیشتر در پالایشگاه ها و در هر محیطی که احتمال آتش سوزی وجود دارد استفاده می شود. تیغه های به کار رفته در دمپرهای ضد انفجار از مواد مقاوم در برابر خوردگی ساخته شده و برای محیط های صنعتی مناسب است.

دمپرهای آتش را می توان پس از دریافت سیگنال الکتریکی از سیستم اعلام حریق با استفاده از سنسورهای دود خاموش کرد تا از انتشار آتش و دود به مکان های مجاور جلوگیری شود.

در شرایط عادی، این دمپرها با استفاده از میله های فیوز باز نگه داشته می شوند. هنگامی که این میله ها در معرض گرما قرار می گیرند، می شکنند و دمپر تحت تأثیر فنر بسته می شود.

دمپر صنعتیدمپر دستی

دمپر دستی توسط یک دستگیره که در خارج از کانال قرار دارد می چرخد ​​و برای متعادل کردن هوا و انجام تنظیمات استفاده می شود.

تیغه های این دمپر هوا به صورت موازی ساخته می شوند که با نگه داشتن همزمان دسته و تنظیم میزان هوای عبوری از مجرای هوا در حالت باز یا بسته و نیمه باز قرار می گیرند.

این نوع دمپر را می توان هم از ورق گالوانیزه و هم از آلومینیوم تولید کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دریچه تنظیم هوا می توانید با کارشناسان ما در گروه الوفلاشینگ در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره ماتماس با ما
برای دریافت مشاوره پیام دهید